Cesta T6: IT-HR-SLO (08/2018)

Letos jsme dovolenou pojali trochu jinak a půjčili si VW Transporter T6, zabudovali do něj postel, naložili věci do beden a vyrazili. Plán byl hodně akční, každý den něco, hodně sportu, ale také sightseeing, koupání a turistika.

úterý 31.7. – přesun do Toblachu, trénink na kolcích, přespání na parkovišti u jezera Lago di Braies – 15,6 EUR

středa 1.8. – dopoledne druhý trénink v Toblachu, odpoledne koupání v Lago di Landro, tedy jestli se tomu dalo říkat koupání :-), v jezeře nebyla skoro voda, cca max 50 cm a jen jíl, takže slušný bahning :-), potom přesun na Misurinu a tam přespání na karavan parkingu u příjezdové cesty na Tre Cime – 20 EUR

čtvrtek 2.8. - po nočním dešti s kroupami jsme ráno vyrazili na Monte Piana, dvouvrchol, který se také nazývá hřbitov Dolomit. Při první světové válce zde umřelo přes deset tisíc vojáků, rakouských horských myslivců a italských Alpinů. Je zde přírodní muzeum války, zákopy, štoly, drátěné zátarasy a také sbírka předmětů, které používali vojáci.

Odpoledne jsme se přesunuli do Benátek, prohlídka, pizza, pivo a přejezd na karavan camp blízko Caorle. Pěkné travnaté parkoviště pro karavany, záchody, sprchy, 200 m moře, ale strašně komárů - parkovné 12 EUR

pátek 3.8. - dopoledne jsme se koupali a přes největší horko jsme přejeli na Istrii k městečku Labin. Tady bylo krásné koupání na skalách s výhledem na Cres, ale na přespání nebylo místo, tak jsme se stáhli do kempu Olive ve vedlejší zátoce - 301 Kuna

sobota 4.8. - dopoledne koupání v zátoce u kempu, odpo na skalách u Medulinu. Horko jako blázen, tak vyrážíme už směr Slovinsko. Cestou jsme dle výborné aplikace Campercontact našli super restauraci u vesničky Jadruhi, kde se dalo i za 10 EUR přenocovat.

neděle 5.8. - Postojna jama - stojí za to, je to fakt veliké. Vláčkem dovnitř, pak cca 30 min pěší prohlídky a pak zase vláčkem ven. Odpo trénink v Pokljuce na kolcích. Přespání zde.

pondělí 6.8. - trénink kolce, přesun na Bohinskoje jezero, které bylo o mnoho teplejší než před x lety, kdy jsme tu byli poprvé. Krásné koupání. Večer přesun do doliny Vrata, na parkoviště u Aljžajeva domu. Stačili jsme ještě jedno pivo a radu, že cesta Prag je mnohem jednodušší.

úterý 7.8. - od 5 hodin ráno začali najíždět ti, co šli na jednodenní výlet, takže jsme se zase tak moc nevyspali :-). Lehce po 10 hod jsme vyrazili cestou Prag nahoru. Odpoledne jsme již u chaty Kredarica popíjeli pivko a koukali, jak se chodí nahoru a dolu poslední úsek na Triglav.

středa 8.8. - zase od 5 už bylo na chatě živo, někdo asi šel nahoru, aby tam byl za úsvitu. My šli po 6 na snídani a v 7 jsme vycházeli nahoru. Většina lidí šla naším směrem, takže celkem ok, i když jsme se samozřejmě museli přizpůsobit tempu a někdy lehce čekat. Nahoře na Triglavu jsme byli cca 8:30 (ukazatel psal 1 hodina), pár fotek, rozhledy a pak dolů, abychom měli volnější cestu. Zpět na Kredarice jsme byli v 10 hod. Pivo, cola, voda, chvilku oddych a hupky dupky dolů. Řekli jsme si, že půjdeme Tominškovou cestou, ale nebyla to nejšťastnější volba. Pro příště: nejjednodušší je nahoru i dolu cesta Prag /ostatně tuto radu jsme dostali na Alžajevu domu, jen jsem neposlechl :-)/ a když už, tak Tominškova cesta nahoru a Prag dolu. Tominškova cesta chce sedák, Prag má jen asi 15-20 m úsek s lanem, jinak jen kolíky ve skále. Horní část z Kredarici chodí cca třetina lidí bez sedáků (i když na Kredarici lze půjčit za 7EUR), ale myslím, že je dobré si jej vzít, minimálně při míjení se na hřebeni a když fouká a je třeba mlha, tak určitě. Večer jsme dojeli k jezeru Lago di Fusine /IT/.

čtvrtek 9.8. - relax u jezera, kajaky na Soče jsme zrušili, jen jsme se tam koupali. Stejně bylo málo vody :-). Večeře v Bovci a přesun zase do Itálie, tentokrát k jezeru Lago di Predil.

pátek 10.8. - poslední snídaně u jezera a přesun přes Rakousko a Neměcko domůůůůů

Parádních 10 dní, super volba auto, příště třeba Caravelle, možná stan na střechu a hurá na sever :-)